SON DAKİKA

Yeni Compass, Jeep’in mirasını taşıyor mu?

Jeep markasının yenilediği ve kompakt SUV segmentinde yer alan modeli olan Compass’ı tanıtımından çok uzun bir süre sonra kullanma fırsatı buldum! Test otomobilinin yıpranmış olmasını bir kenara bırakırsak Compass, Jeep markasının genlerine sahip. Bu genetik özelliğe bir de yeni teknolojiler eklenmiş…

Bu haber 15 Mayıs 2019 - 10:10 'de eklendi ve 1 kez görüntülendi.

Markanın ilk defa 2006 yılında piyasaya çıkarttığı, kompakt ürünü olan Compass o günden bu yana bir makyaj ve bir kasa değişimi yaşadı. Yeni Compass ise 2016 yılında ilk defa tanıtıldı.

Yeni Otomobilin tasarımı markanın üst sınıf modeli olan Cherokee ve Grand Cherokee’den izler taşıyor.

Önden Compass’a baktığınızda 7 delikli motor ızgarası size merhaba diyor.

Bu ızgaranın etrafına konumlandırılan ve yere paralel olarak ince bir biçimde tasarlanan farlar ve hemen sis farının üzerinde yer alan gündüz farları ön kısımdaki görüntüyü tamamlıyor.

Ön tamponun 2/3 kadarlık kısmı gövde rengindeyken 1/3’lük kısmı plastik detaylardan oluşuyor. Bu sayede Compass’ın maceracı duruşu desteklenmiş oluyor.

Aracın yanına geçtiğinizde ise önden oldukça büyük gözüken Compass’ın aslında oldukça kompakt olduğunu anlıyorsunuz.

Compass’ı boydan boya dolaşan plastik detaylar yan profilde parlak siyah tavan ve krom tavan çıtasıyla birleşmiş durumda. Bu unsurlar otomobili şık gösterse de kompakt segment bir otomobil için biraz fazla olmuş.

Otomobilin arkasına geçtiğinizde ise arka camın alt kısmındaki krom çıta size merhaba diyor.

Stopların şeffaf hali ve çift çıkışlı egzoz ise işi biraz dinamikleştirmiş.

Yeni Compass’ın içine geçtiğinizde ise karşınıza 8.4 inçlik Uconnect yazılımlı ve konsolun ortasına konumlandırılan multimedya ekranı çıkıyor. Bu ekran üzerinden aracın tüm bilgilerine rahatlıkla ulaşabiliyorsunuz.

Direksiyonun hemen arkasında kalan gösterge panelinin ortasında ise hem renkli hem de oldukça kullanışlı yol bir ekran daha var. Bu ekran üzerinden de aracın tüm sürüş bilgilerine ulaşabiliyorsunuz.

Vites kolunun hemen ortasında ise Compass’ın Jeep genlerinden gelen ve aracı yola tam anlamıyla bağlayan sürüş modlarının döner tuşu çıkıyor. Bu tuş üzerinden aracın yerle olan bağlantısını daha fazla arttırıp azaltabiliyorsunuz.

Select-Terrain diye adlandırılan bu sistem sunduğu farklı sürüş modlarıyla 12 adet elektronik sistemin koordine ve optimize olmasını sağlıyor.

Gelelim Compass’ın boyutlarına. Yeni Compass 4394 mm uzunluğa, 1819 mm. genişliğe ve 1647 mm. yüksekliğe sahip. Aracın dingil mesafesi ise 2636 mm. uzunluğunda. Test aracımız olan otomobilin ağırlığı ise 1549 kg ağırlığında.

Boyutlarını incelediğinizde otomobilin şehir içinde rahatlıkla hareket edebileceğini fark edebilirsiniz. Kompakt SUV rakipleriyle aşağı yukarı aynı ölçülerde diyebiliriz.

Yeni Compass eski jenerasyonunda kullanılan motorlarından da kurtulmuş. Yeni Compass 2 litre dizel ve 1.4 litre turbo benzinli motor seçeneklerine sahip. Test otomobilimiz ise 1.4 litrelik turbo beslemeli motorlu versiyondu.

Fiat, Alfa Romeo markalarınında kullandığı bu motor 1.4 litre hacminde 170 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. 9 ileri tam otomatik şanzıman sayesinde otomobilin tüm gücü dört tekerleğe birden iletiliyor. Aracın kullanıcısına sunduğu sürüş modları sayesinde ise her koşulda daha iyi yola tutunması sağlanıyor.

Jeep Compass, standart ve opsiyonel olarak sayısız aktif güvenlik özellikleri ile donatılmış. Sürücüsüne zorlu yol koşullarına başa çıkmasına yardımcı olmak ve aracın kontrolünü sağlamasına ve güvende kalmasına yardım ederek araç performansını arttırmak üzere tasarlanmış. Bu donanımlardan öne çıkanlar LaneSense şerit değiştirme ikaz sistemi, önden çarpma uyarı sistemi, kör nokta uyarı sistemi, Parksense park etme asistanı ve arka trafik algılama, adaptif hız sabitleme sistemi.

Yeni Compass ile sürüşe başladığınızda ise yüksek biçimde tasarlanmış torpido sayesinde bir SUV’da olduğunuzu hissetseniz de otomobilin size hissettirdiği bir hatchback gibi oluyor.

Bu sayede Compass’ın her noktasına rahatlıkla dokunabiliyorsunuz.

Direksiyon üzerinde bulunan tuşlara alışmak ilk etapta biraz zor olabiliyor.

Otomobilin yol, rüzgar ve motor sesi yalıtımı bir premium kadar iyi diyebilirim.

Ancak motoru 170 beygir gibi pek fazla hissettirmiyor. Bunun sebebiyse aracın SUV karakterinde olması. Özellikle şehir içinde kullanma fırsatı bulduğum için ne yazık ki off-road kabiliyetini tam olarak tecrübe edemedim. Ancak sunduğu sürüş modları sayesinde hem diferansiyeli hem de elektronik stabilize programı Compass’ı daha fazla yolda tutmayı başarıyor.

Compass’ın 0’dan 100 km/s hıza ulaşması 9.3 saniyeyi bulunuyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 6.9 lt / 100 km… Ancak ben bu aracı yaklaşık 300 km kullandım. Bana sunduğu tüketim verisini ise 9.5 lt / 100 km’nin altına ne yazık ki düşüremedim…

Compass ülkemizde yazının başında da belirttiğim gibi iki motor seçeneğiyle satın alınabiliyor. 2 litre dizel motorlu versiyonun başlangıç fiyatı kampanyalı olarak 319 bin 900 TL iken test aracımız gibi 1.4 litrelik turbo motorlu otomobilin satış fiyatı 279 bin 900 TL(kampanyalı).