SON DAKİKA

Hız limiti olmayan Almanya yolları ve Mercedes-AMG otomobili!

Mercedes-Benz’in orta ölçekli SUV modeli olan GLC yenilendi. Yeni GLC, yenilenen dizel, benzinli motorlarının yanında en güçlü motorlu versiyonuyla da kullanımımıza sunuldu. GLC-AMG 63 4Matic S isminde olan bu otomobil 4 litrelik bi-turbo beslemeli V8 motora sahip! Bu motor sayesinde otomobil 0’dan 100 km/s hıza 3.8 saniyede ulaşıyor… Yeni GLC-AMG 63 4Matic S modelini Almanya’nın hız limiti olmayan otoyollarında kullandım!

Bu haber 13 Haziran 2019 - 13:30 'de eklendi ve 0 kez görüntülendi.

Frankfurt’ta gerçekleştirilen GLC lansmanında daha çok satılması hedeflenen dizel ve benzinli motorlu modellerin yanında AMG versiyonlu modellerde vardı. Hem coupe hem de standart SUV gövde de sunulan AMG versiyonlarının(coupe ve SUV) tasarımları hariç teknik detaylarının bir çoğu birbirinde benzer. Ancak iş otomobilin kalbine yani motoruna gelince tamamen değişiyor.

Yeni GLC-AMG 63 4Matic S, markanın AMG mühendisleri tarafından geliştirilmiş, neredeyse spor otomobil kadar yüksek güce sahip olan bir motora sahip. Bu teknik değişim sadece motorla da sınırlı değil. Otomobilin süspansiyonları, şanzımanı, aerodinamiği de bu motora ve teknolojiye uygun olarak karakterize edilmiş.

GLC’nin 63 AMG 4Matic S versiyonunda 4 litrelik V8 ünite yer alıyor. Bi-Turbo beslemeli olan bu motor 510 beygir güç ve 700 Nm tork üretiyor. Standart versiyon ise 476 beygir güç ve 650 Nm tork değerlerine sahip. Otomobilin aktarma görevini ise 9 ileri AMG SPEEDSHIFT MCT 9 ileri şanzıman yerine getiriyor. Otomobil 0’dan 100 km/s hıza 4 saniyenin altında ulaşabiliyor.

AMG mühendisleri tarafından güncellenen 4Matic+ diferansiyel değişken tork dağılımını dört tekere birden sürekli olarak ayarlıyor.

Frankfurt’ta bulunduğum test sürüşü süresince hem GLC-AMG 63 4Matic s Coupe hem de standart SUV versiyonunu kullanma fırsatı buldum. Sürücülere sunulan rotalar içerisinde hız limitinin olmadığı Alman otoyolları da vardı. Bu otoyolların haricinde ormanların arasından geçen kompleks virajların olduğu yollar da vardı.

AMG versiyonlu GLC’nin motorunu çalıştırdığınız anda enfes V8’in çılgın başlangıç sesi size merhaba diyor.

Vücudunuzu tam anlamıyla saran spor koltuklar hem hafif hem rahat hem de şık. Bu koltukların üzerindeki sarı detaylarda oldukça kışkırtıcı.

Aracın iç mekanında en çok dikkat çeken unsurlardan biri tamamıyla dijital olan gösterge paneli. Bu ekranı sürüş karakterinize göre farklılaştırabiliyorsunuz.

Alkantara kaplı direksiyon simidi standart versiyona göre sürüş modlarını değiştirebileceğiniz, egzoz ve motor ayarlarını yapabileceğiniz düğmelere sahip.

Slippery, Individual, Comfort, Sport, Sport + ve RACE sürüş modlarına sahip. RACE modu sadece S versiyonlarda kullanıcısına sunuluyor.

GLC-AMG’nin içinde bir diğer dikkat çeken unsur ise karbon fiber desenli iç trimler.

Otomobille sürüşe başladığınız anda ilk yapmak istediğiniz şey egzoz valflerini açıp özellikle motor freni pozisyonunda egzozlardan gelen gürültüleri duymak oluyor. Çünkü Mercedes-AMG’nin motoru o kadar güzel bir sese sahip ki bu istekten kendinizi alamıyorsunuz.

Hız limiti olmayan otoyollara ulaşmadan önce orman yollarından geçen rota boyunca otomobilin 4Matic sisteminin ne kadar dengeli biçimde torku dört tekerleğe birden dağıttığını hissetme fırsatı buldum. Özellikle viraj çıkışlarında size sunduğu yol tutuş, aracı hızlandırmak için sürekli daha fazla gaza basmanıza sebep oluyor. Bu yüzden sürekli olarak temponuzun yükselmesi normal.

Her sürüş moduna göre değişen süspansiyonlar RACE modunda olabildiğince sert bir seviyeye ulaşıyor.

Hız limiti olmayan otoyola ulaştığımda ise asıl eğlence burada başlıyor. Otomobilin maksimum hızı 280 km/s olarak belirtilmiş ve bense 270 km/s hıza kadar aracı çıkarabildim. Ancak otoyolun yoğunluğu ve sürekli olarak birilerini kontrol etmeniz bu işi biraz baltalıyor.

Çok keyifli bir sürüşe ve güçlü bir motora sahip olsa da yerden yüksek yapıda ve bu kadar güçlü olan otomobiller beni her zaman korkutmuştur. Her ne kadar bir SUV modeli kadar yüksek olmasa da bir spor otomobil kadar da alçak değil…

Rotanın sonu olarak ulaştığım off-road parkuruna kadar GLC-AMG 63 4Matic S versiyonlu bir otomobili neden alacağımı kendi kendime sordum. 510 beygir gücünde bir SUV, hem pistte hem yollarda hem de off-road parkurunda her türlü soruya cevap verecek nitelikte. Ancak Türkiye’ye siparişle gelecek olan bu otomobilin fiyatı yaklaşık 1.2 milyon seviyelerinde olacak.